Książka z masłem i Ludzie Książki #1: Anita z Book Reviews by Anita

Książka z masłem i Ludzie Książki to moja zupełnie świeżutka niespodzianka dla Was, drodzy czytelnicy. Przygotowałam dla Was nowy, niesamowicie inspirujący i zachęcający do czytania cykl, w którym będę rozmawiać z ludźmi, którzy jak ja, nie mogliby żyć bez książek, którzy czytają nałogowo, pracują z książkami lub na różne sposoby zachwycają i inspirują innych swoją książkową pasją. Będą to m. in. książkowi vlogerzy i blogerzy, bibliotekarze, księgarze i wydawcy, jeżeli się uda – również autorzy książek!

Moją pierwszą rozmówczynią, którą chcę Wam dzisiaj przedstawić (o ile w ogóle trzeba to robić!) jest Anita z vloga Book Reviews by Anita. Anita zajmuje się vlogowaniem od dawna i jest fenomenalna w tym co robi! Jej filmiki nie tylko zachęcają do sięgania po książki, ale również pozwalają po prostu miło spędzić czas w jej towarzystwie. Zadałam Anicie trzy pytania, które, mam nadzieję, sprawią, że znalezienie czasu na czytanie dla tych najbardziej zajętych okaże się łatwiejsze, a bycie molem książkowym wyda się niezwykle atrakcyjne! Pytania i odpowiedzi Anity znajdziecie poniżej. logo gołe kzm

Książka z masłem: Co mogłabyś poradzić osobom, które chciałyby czytać więcej i częściej, ale twierdzą, że wciąż brakuje im na to czasu?

Book Reviews by Anita: Czytać, gdzie tylko się da. Wyrobić w sobie nawyk czytania podczas spacerów. Wtedy nie będzie można narzekać na to, że przecież nie mam czasu na czytanie! Bo książkę bierze się do ręki i idzie się z nią: na pocztę, do sklepu, na spotkanie z przyjaciółmi. Można też czytać w autobusach i tramwajach, np. jadąc do pracy czy wracając z niej. Idziemy do lekarza albo musimy coś załatwić w urzędzie? Książka umili nam stanie w kolejce. Dobrym rozwiązaniem są też audiobooki.

KzM: Gdybyś miała wymienić najprzyjemniejsze strony vlogowania o książkach – co by to było?

Anita: Przede wszystkim dzielenie się swoją pasją z innymi. Niestety większość moich znajomych nie czyta książek, nie rozumie moich fascynacji różnymi autorami czy bohaterami. Dzięki vlogowaniu poznałam osoby, które mają podobne zainteresowania do moich. Polecamy sobie nawzajem różne książki. Odradzamy niektóre pozycje. Dyskutujemy o nich. Vlog stał się miejscem, w którym mogę popaplać o książkach, wiedząc, że ktoś mnie wysłucha. Zgodzi się z moją opinią bądź nie, ale wysłucha. I skoro o widzach mowa. Codziennie dostaję od nich dużo wiadomości, czasem prośby o spotkania. Często nie kończy się na jednym. Niektórzy moi widzowie stali się moimi świetnymi znajomymi, z którymi rozmawiam nie tylko o książkach. I to chyba najprzyjemniejsza strona vlogowania, nie tylko o książkach, ale w ogóle – poznawanie nowych osób

KzM: Jaka jest według Ciebie największa zaleta bycia molem książkowym?

Anita: Bycie molem książkowym ma same zalety. Największą z nich jest to, że możemy porozmawiać o filmowych hitach jeszcze przed ich kinową premierą. A po seansie porównać wizję reżysera z tym, co zrodziło się w naszych głowach podczas lektury danej pozycji. Czytanie wzmaga kreatywność. Wyobrażamy więc sobie świat opisany przez autora, wygląd postaci, a nawet staramy się nadać im odpowiednią barwę głosu. A potem pojawia się film i… szereg dyskusji na temat tego, czy ekipa filmowa dobrze wywiązała się z powierzonego im zadania, czy wręcz przeciwnie. Bywa zabawnie. Lubię takie rozmowy, zwłaszcza, że kocham kino. Od zawsze się nim interesowałam. Dzięki książkom dyskusje na temat ekranizacji są po prostu ciekawsze.

One thought on “Książka z masłem i Ludzie Książki #1: Anita z Book Reviews by Anita

Skomentuj

