Książka z masłem i Ludzie Książki #2: Olga z Wielkiego Buka

Voila! Przed Wami druga odsłona cyklu Książka z masłem i Ludzie Książki! Jest to świeżutki cykl obecny na blogu od niedawna, w którym podpytuję ludzi zakręconych na punkcie książek o ich pasję oraz proszę o to, by zachęcali do czytania innych.

Pierwszą osobą, z którą rozmawiałam była Anita z Book Reviews by Anita. Moim dzisiejszym gościem jest natomiast chyba najbardziej pozytywna blogerka i vlogerka obecna w polskiej blogosferze zajmującej się książkami – Olga z bloga Wielki Buk. Olga od kilku lat pisze o książkach na swoim blogu, od pewnego czasu jest również obecna na YouTube. Zaraża swoją miłością do książek, opowiada o nich w sposób, który niemal natychmiast zmusza do sięgania po kolejne tytuły lub przynajmniej do zanotowania ich na liście Do przeczytania. Prócz tego Olga roztacza wokół siebie tak pozytywną atmosferę, że nie sposób jej nie polubić! Poniżej znajdziecie odpowiedzi Olgi na kilka pytań, które dla niej przygotowałam.

logo gołe kzm

Książka z masłem: Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem? Kiedy zaczęłaś czytać i jednocześnie myśleć o tym jak o swego rodzaju pasji?

Olga z Wielkiego Buka: To było dawno, dawno temu… Tak dawno temu, że tej pierwszej chwili nie pamiętam, ale od zawsze towarzyszyły mi książki. Jednak… ten pierwszy moment obsesji czytelniczej pojawił się, jak miałam siedem lat wraz z lekturą Dzieci z Bullerbyn – pożarłam w jedną sobotę, od rana do wieczora, także podczas posiłków, z wypiekami na twarzy. To był mój pierwszy wielki czytelniczy maraton i wiedziałam już, że książki to najwspanialsze co może być na świecie.

KzM: Proszę, wymień trzy rzeczy, które mogą zachęcić nieczytających lub czytających mało do czytania lub czytania więcej.

Olga: – Poznawanie i przemierzanie nieznanych światów i wszechświatów,

– wieczory pełne spotkań z co rusz nowymi przyjaciółmi,

– opowieści, które mogą w jednej chwili zmienić życie na zawsze.

KzM: Czy uważasz, że książki mogą mieć realny wpływ na nasze życie?

Olga: Oczywiście – książki inspirują, podpowiadają i odpowiadają na te mniej i bardziej ważne pytania oraz mniej i bardziej oczywiste zagadnienia, z jakimi przychodzi nam się zetknąć na różnych etapach rozwoju. Dobra książka potrafi zmienić światopogląd, potrafi obalić rządy, a nawet wezwać cały tłum do działania. Oj tak, książka to groźna i perfekcyjna broń codziennych i niecodziennych perypetii człowieka.

5 thoughts on “Książka z masłem i Ludzie Książki #2: Olga z Wielkiego Buka

  1. Ostatnia odpowiedź – najlepsza! Spokojnie można ją przedstawić w podstawówce dzieciakom, gdy usilnie starają się wmówić poloniście, że „te ksiązki gupie są prose pani” :)

    Lubię to

Skomentuj

